Tävla

Vi har ett varierat tävlingsprogram på Åre Golfklubb med sommarens höjdpunkt, Åre Golfvecka, 29 juli–3 augusti 2024. Dessutom erbjuds både Damgolf på tisdagskvällar och Herrgolf (Prons Pokal) på onsdagskvällar, båda över 9 hål. Dessutom spelar Veteranerna 9 hål torsdagar 10.00.

Damgolf

Åre Golfklubb Damer

Varmt välkommen till våra tisdagstävlingar över 9 hål. Du som vill träna tillsammans på banan, ha en trevlig kväll utomhus, är greenfeegäst eller du som vill känna tävlingsnerver. Kom alla tisdagskvällar, eller en tisdag då och då!

Anmälan via Min Golf eller till receptionen senast 12.00 tisdagar. Avgiften är 60 kr.
Första boll går ut 18.00. Lottning innan start och kvällen avslutas med prisutdelning vid klubbhuset.

Damkommittén / Mia Carlsson, Cattis Köster, Anette Backström och Anna Svensson

Herrgolf

Åre Golfklubb Herrgolf / Prons Pokal

Välkommen till en ny säsong på Åre GK! Anmälan och betalning till Prons Pokal sker via Min Golf eller till receptionen senast 60 minuter innan start. Avgiften är 60 kr.

Dessa onsdagstävlingar över 9 hål är ett perfekt tillfälle att hålla igång golfen, träffa klubbkompisar, få en trevlig social stund ihop på banan, men också med lite tävlingskänsla! Du som gäst/greenfeespelare är också varmt välkommen att vara med, man kan spela en gång bara eller som några av oss, alla säsongens tillfällen!

Från starten i juni fram till sista augusti startar vi 18.00, sen under den mörkare tiden sker start 17.30. Lottning sker varje gång vid första tee, 5 minuter innan start.

Poängsystem löpande under hela säsongen enligt världscupsystemet, från 25 poäng till vinnaren ner till 1 poäng för 15:e plats. Rundan registreras i GIT-systemet och de åtta bästa rundorna under säsongen räknas till totalen. Vi avslutar säsongen en lördag med en 18-hålsrunda där dubbla poäng delas ut och vinnaren koras! Du kan följa ställningen i tävlingen löpande i Min Golf där aktuell tabell finns.

Herrkommittén
/ J-O Berg och Andreas Dahlberg

Veterangolf 60+

Vi som är lite äldre och vill motionera, som dessutom har golfen kär sedan lång tid tillbaka, vill uppmana och hoppas att du vill delta på Torsdagsgolfen över 9 hål.

Vi spelar ofta slaggolf. För att spelet ska vara socialt och trevligt så spelar alla som regel från Röd tee. (Gul tee får självfallet också användas)

Vi försöker att samlas 09.30 torsdagar, anmäler veterangolf i receptionen och betalar 50 kr för spel med efterföljande fika.

Vi skriver själva scorekort, delar in oss i lämpliga bollar (starttider 10.00, 10.10, ev 10.20). Viktigt att starttiderna hålls med hänsyn till övriga bokade tider på klubben.

Vi samlas första gången den 6 juni, med hopp om att det går att spela, annars tränar vi och pratar regler.

Målsättningen är att flera ska finna nyttan och nöjet med veterangolfen!

Veterankommittén
/ Carl Lago-Lengquist och Anders Edholm

Tävlingskalender

Välkommen att boka in dig på sommarens alla tävlingar! Och glöm inte bort vår Golfvecka, 29 juli–3 augusti.